Der var engang…

Så skulle vi kunne begynde på vores historie, for så lang er den virkelig! Hvis du har et par minutter, vil vi elske at tage dig på en rejse gennem Kirsch historie og fortælle dig, hvordan det hele startede frem til hvor vi er i dag.

En dyrebar last

Kirsch varemærket er noget af det mest dyrebare vi ejer, noget vi værner kærligt om, og som har været hos os i et pænt stykke tid. Faktisk så længe at vi for flere år siden fejrede 100 års jubilæum. Gennem årene har Kirsch gennemgået en del forandringer som har ført os til hvor vi er i dag. I dag består Kirsch nemlig af et stort og bredt sortiment af gardinstænger, gardinskinner, gardintilbehør og indvendig solafskærmning. Ikke nok med det. Store dele af Kirsch sortimentet fås både færdigpakket i specifikke mål og som bestillingsvare efter kundens egne mål. Det gør Kirsch attraktivt både hos de kunder, der vil have et produkt hurtigt og enkelt, men også hos de kunder, der gerne vil have det lille ekstra, såsom en gardinstang efter præcise mål eller en speciallavet skinne fx bukket i særlige former.

Gammel kærlighed ruster aldrig

Hvornår blomstrede kærligheden til Kirsch og hvor gammelt er forholdet, undrer du dig måske over? For at svare på dette skal vi hele vejen tilbage til USA, nærmere bestemt Michigan i 1907. Det var nemlig der, den 14. januar 1907 Kirsch blev grundlagt af en indretningsinteresseret herre ved navn Charles W. Kirsch efterfuldt af ordene ”Proper drapery hardware is essential to perfect draping success”. Vi kan intet andet end være enige!

Allerede i 1919 begyndte man at eksportere til Europa og engang i 1920’ern nåede varemærket Kirsch til Skandinavien.

Og i dag holder vi altså stadig af vores elskede varemærke Kirsch.

Charles W Kirsch – 14 januar 1907

”Proper drapery hardware is essential
to perfect draping success”

Fra globalt til lokalt

Selvom Kirsch i dag er et globalt varemærke varierer sortimentet fra land til land. Måske ikke så meget mellem de nordiske lande, men først og fremmest i sammenligning med de øvrige lande. Det skyldes at Kirsch i norden med tiden banede sin egen vej. Men kvaliteten og funktionaliteten der er forbundet med Kirsch produkter er den samme overalt.

En tidlig TV debut

Nok om det og tilbage til kærlighedssporet, som på en måde er blevet den røde tråd, når vi taler om Kirsch som varemærke. For allerede i 1939 medvirkede Kirsch i den romantiske drama-klassiker Borte med blæsten. Siden da har Kirsch produkter blevet brugt i flere film og TV-programmer, både i USA og Skandinavien, senest i de mange populære indretningsprogrammer.

En lang historie kort

Det vi ønsker at få fortalt, når vi siger, det er en lang historie, er, at vi på ingen måde prøver at gøre det til noget kompliceret, der knap nok er muligt at forklare. Vi mener i stedet, vi har mange år bag os, og det skal blive til flere, så længe vi forsætter ned at holde fokus på vores motto: Vi sætter vinduet i fokus. Det har vi gjort siden 1920. Med det sagt, vil vi hilse dig varmt velkommen til Kirsch familien!